O tym, że ważne jest budowanie listy mailingowej w jakimkolwiek biznesie już nie będę pisać. Tak, projektowanie wnętrz to taki sam biznes, jak każdy inny i Ty także musisz budować swoją listę mailingową. No chyba, że projektujesz za darmo i nic na tym nie chcesz zarabiać.

Nie, Instagram, Facebook i inne social media nie wystarczą. Dlaczego? Chociażby dlatego, że nie masz absolutnej kontroli nad tym kiedy i co przeczyta Twój potencjalny klient. Nie masz żadnej kontroli co i komu wyświetla się to, co opublikowałaś w social mediach. Mało tego, z dnia na dzień mogą Ci zablokować konto lub przestać istnieć, bo dlaczego nie? Zakładając konto na czyimś portalu zgadzasz się na warunki regulaminu tego portalu. Ty tak naprawdę masz mało co do powiedzenia 🙂

Budowanie swojej listy mailingowej, to tak naprawdę udawanie relacji z twoimi odbiorcami. Większość osób szukających projektanta wnętrz nie decyduje się na zlecenie projektu pierwszej osobie, którą spotka na swojej drodze. Klient musi Cię lepiej poznać, sprawdzić czy “nadajecie na tych samych falach”. A prowadzenie komunikacji mailowej, pozwala nabrać mu zaufania do Ciebie. Ma także korzyść dla Ciebie, bo pozwala odsiać osoby, z którymi nie do końca chciałabyś współpracować.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć to mam dla Ciebie kilka wskazówek:

Ile to kosztuje?

Zero złotych na początek. Możesz zacząć na przykład od narzędzia MailerLitle. Dzięki temu narzędziu zbudujesz listę mailingową zupełnie bezpłatnie i możesz z niego korzystać bezpłatnie, do póki nie znajdzie się 1000 osób na twojej liście. Później także zapłacisz około $10, co w porównaniu z konkurencją jest na prawdę bardzo tanio. Możesz skorzystać z mojego linku, dzięki czym Twoje konto od razu zostanie doładowane $18, czyli nawet jak przekroczysz 1000 osób, to zaoszczędzisz. https://www.mailerlite.com/invite/83234f7d71606

Autoresponder

Cała zabawa z listą mailingową polega na tym, że nie piszesz maili ręcznie i nie spędzasz całego dnia na komunikowaniu się z Twoimi odbiorcami. Gdybyś wysyłała wiadomości do każdego osobno, po jednym dniu Twój adres mailowy znalazłby się na czarnej liście wszystkich możliwych systemów, a twoje wiadomości trafiałby od razu do SPAMU. Nawet te wysyłane do klientów.

Przygotuj strategię

Miej pomysł, na komunikację z twoim klientem. Ktoś zapisał się na Twoją listę mailingową i co dalej? Musisz komunikować się z nim regularnie (raz w tygodniu, raz na 2 tygodnie?). Nie może być tak, że przypomnisz sobie o nim po pół roku i wyślesz przypadkowy mail. Pamiętaj, że ktoś kto zapisał się na Twoją listę mailingową, prawdopodobnie właśnie szuka projektanta. Twoim celem jest dać się poznać lepiej, pokazać, że znasz się na rzeczy, ale bez zbytniej nachalności. Jeśli drugi mail, który wyślesz do niego będzie po kilku miesiącach to prawdopodobnie już nie będzie o Tobie pamiętał. No I prawdopodobnie już zdąży wybrać innego projektanta.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

BEZPŁATNA APLIKACJA: Zobacz jak mogę Ci pomóc i uzyskaj bezpłatny dostęp do wiedzy