Beata Skrzypiec

0 comments

Jednym z systemów, których uczę na swoich szkoleniach  jest budowa strony internetowej. Jest to element, który bardo często jest traktowany po macoszemu i z reguły zupełnie pomijany z punktu widzenia prowadzenia biura projektowania wnętrz. Często ograniczasz się tylko do tego, aby wstawić tam raz na jakiś czas zdjęcia ostatniej realizacji i to rzadko robisz to na bieżąco.

Natomiast strona internetowa jest jednym z pierwszych miejsc, na które trafia Twój potencjalny klient i dzięki odpowiedniej budowanie strony i umieszczonym tam elementom możesz zachęcić klientów do kontaktu z Tobą, ograniczyć ilość zapytań od osób, które i tak nie zamówią u Ciebie projektu i co najważniejsze skupić się w pracy na tym co najważniejsze. Odpowiadanie na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt takich samych maili otrzymywanych każdego dnia nie jest tym, na czym powinnaś się skupiać.

Osoby, które decydują się zatrudnienie projektanta wnętrz, często robią to po raz pierwszy. Projektowanie wnętrz jest usługą, z której nie korzysta się co miesiąc, czy nawet co rok. Zazwyczaj raz zaprojektowane wnętrze zostaje z klientem na kilka lub kilkanaście lat. Skoro tak, to w głowie naszych potencjalnych klientów jest cała masa pytań i wątpliwości, czasami nawet takich, o których istnieniu nie zdaje sobie sprawy.

Typowy proces kontaktu z potencjalnym klientem zazwyczaj wygląda tak:

  1. Osoba wysyła wiadomość ze zdawkowym pytaniem o cenę czy dostępność projektanta
  2. Ty czytając wiadomość odpowiadasz na nią z całą listą pytań, bez których nie możesz przygotować oferty
  3. Klient po kilku dniach odpisuje, czasami niepełnie na Twoje pytania lub zadaje dodatkowe pytania
  4. Po przeanalizowaniu odpowiedzi, albo dopytujesz o resztę szczegółów, albo przygotowujesz ofertę
  5. Mijają kolejne dni i albo klient odpowiada, albo nie i nawet nie wiesz dlaczego

Jeśli myślisz, że można to zrobić przez telefon, to jesteś w błędzie. Ale o tym będzie inny artykuł.

Całość trwa kilka dni, czasami dłużej. Do tego każdy z klientów zazwyczaj pyta o to samo. FAQ na naszej stronie może przyspieszyć proces przygotowania oferty, ale nie tylko.

Umieszczanie swojego FAQ ma także inne zalety:

  • Odpowiednie odpowiedzi na często zadawane pytania w sposób strategiczny ograniczają liczbę pytań, oszczędzają czas i wykluczają klientów, którzy mogą nie pasować do Twojej firmy.
  • Wyróżniają Cię na tle konkurencji, ponieważ wielu innych projektantów nie ma w swoich witrynach często zadawanych pytań.
  • FAQ wpływa także na pozycjonowanie Twojej strony, bo stworzysz opisy na najczęściej zadawane w wyszukiwarce Google pytania
  • Ustalają Twoją wiedzę, pokazując, że masz doświadczenie we wszystkich aspektach procesu.
  • Zwiększają zaufanie potencjalnych klientów do Ciebie, ponieważ jesteś przejrzysty od samego początku, dzieląc się wszystkimi „co, jeśli”, o których nawet nie zdają sobie sprawy, że mogą się wydarzyć.

Jakie pytania zamieścić w FAQ?

Nie wiesz, jak rozpocząć własne FAQ? Oto niektóre z moich ulubionych pytań, które należy uwzględnić:

  1. Ile kosztuje projekt wnętrza?
  2. Jak długo trwa wykonanie projektu wnętrza?
  3. Jaki powinienem mieć budżet?
  4. Czy obsługujesz [dane miasto/rejon/kraj?
  5. Czy masz własną firmę remontową, czy muszę mieć własną?
  6. Kto będzie moim projektantem (zwłaszcza jeśli jest to większe biuro)?
  7. Jak często będziemy rozmawiać?
  8. A jeśli nie podoba mi się projekt?
  9. Czy możemy współpracować online?
  10. Jakie są twoje protokoły COVID-19?
  11. Kogo powinienem zatrudnić najpierw?
  12. Czy mogę zostawić swoje meble?
  13. Czy otrzymam fotografię z realizacji?

Staraj się także unikać słownictwa typowego dla Twojej branży, które mogą być niezrozumiałe dla laika. 

Słowo na koniec

Jeśli czujesz, że utknęłaś w ilości codziennych pytań od potencjalnych klientów, pierwszym krokiem jakim powinnaś zrobić jest umieszczenie strony FAQ na swojej stronie internetowej. Umieść go (lub przynajmniej wyraźną wskazówkę o tym, że istnieje) wszędzie tam, gdzie podajesz swoje dane kontaktowe. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie FAQ nad danymi kontaktowymi. W ten sposób zwiększasz pewność, że osoba która kontaktuje się z Tobą zapoznała się listą Twoich odpowiedzi. Wie jak pracujesz, ile kosztuje Twój projekt i jest o krok bliżej od rozpoczęcia z Tobą współpracy.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

BEZPŁATNA APLIKACJA: Zobacz jak mogę Ci pomóc i uzyskaj bezpłatny dostęp do wiedzy