Podstawowy błąd jaki popełnia ponad 80% projektantów to traktowanie swojej strony internetowej jako portfolio i nic więcej. Jesteś projektantem wnętrz, oferujesz usługę na sprzedaż, więc musisz mieć miejsce, w którym klient ją kupi, czytaj: stronę sprzedaży.

Pokażę Ci krok po kroku jak ją stworzyć:

Krok 1

Na stronie sprzedaży oferujesz usługę na sprzedaż (najlepiej trzy usługi), więc musisz je stworzyć. Nazwać je, opisać co wchodzi w ich skład i wycenić je. Tutaj powiesz, że każdy projekt jest inny i każdy jest wyceniany indywidualnie. Jeśli tak myślisz i trudno Ci określić cenę każdego pakietu usług, oznacza że coś nie halo z Twoją strategią i tutaj powinności zająć się sprawą na poważnie. 

Ale nie tym razem. W tym artykule zakładam, że potrafisz ująć w ramy każdą z trzech pakietów usług. 

Krok 2

Jeśli pisanie wypracować w szkole nie było Twoim ulubionym zadaniem, to ten krok będzie od Ciebie wymagał od wysiłku. Pamiętaj, że usługę zamawia konkretny człowiek z konkretnym problemem i tym problemem nie jest utrata włosów 😉 

Potencjalny klient czytający Twoją stronę sprzedaży chce się czuć, że Ty jako projektant go rozumiesz. Rozumiesz jego problem. I teraz najważniejsze. Co jest jego problemem? Po co klienci zamawiają u Ciebie projekty? Musisz pobawić się trochę w psychologa. Co leży zazwyczaj u potrzeby zlecenia komuś wykonanie projektu wnętrza?

Co przemawiałoby do ciebie bardziej:

Wersja 1: 

Stworzę indywidualny projekt wnętrza do indywidualnych potrzeb klienta.

Wersja 2:

Potrzebujesz nowego wnętrza domu, które będzie inspirujące, ale jednocześnie funkcjonalne. Potrzebujesz przestrzeni, która pracuje tak samo ciężko jak Ty, ale wygląda jak milion dolarów. Potrzebujesz projektanta, który rozumie Twój problem i ma najbardziej kreatywne rozwiązania.

Hmmm? 

Ważne jest jednak, aby to nie był ukwiecony tekst, ale taki tekst pasujący do konkretnego odbiorcy, czyli awatara Twojego idealnego klienta. Każdy tak naprawdę pracuje z innym rodzajem klientów. Powyższa druga wersja sprawdziłaby się dla klienta, który lubuje się w glamourze i spędza dużo czasu w pracy. Chce stworzyć luksusowe wnętrze, ale już nie koniecznie będzie pasować dla minimalisty.

Krok 3

Opisz w miarę dokładnie zakres usług, aby nie było niedomówień, ale także uniknąć niepotrzebnych wymiany maili z dodatkowymi pytaniami dotyczącymi ich zakresu. 

Krok 4

Napisz dla kogo jest to usługa, a dla kogo nie. Jeśli nie pracujesz online, to klient z Zakopanego nie będzie dla Ciebie dobry, jeśli Ty mieszkasz w Gdańsku. Jeśli absolutnie nie pracujesz w weekendy, to także to napisz. Boisz się, że stracisz klienta? W pracy nie chodzi o obawy o utratę klientów, a o to, aby zdobywać najlepszych klientów. Ten krok jest doskonałą okazją, aby wyeliminować grupę osób, z którymi pracować nie chcesz.

Krok 5

Umieść listę odpowiedzi na pytania, które potencjale klienci zazwyczaj mają i mogliby mieć. Zazwyczaj te pytania się powielają u każdej osoby. Umieszczenie gotowych odpowiedzi umożliwi szybszą sprzedaż. 

Krok 6 

Powiedz im jak wygląda współpraca nad projektem. Kiedy, jak, co dalej?

Krok 7

Ile to kosztuje! Pokaż konkretne ceny, nawet jeśli miałaby to być cena za m2 to napisz ją. Niech klient będzie świadomy ile będzie musiał zapłacić. O zaletach 3 różnych usług wycenianych trzema różnymi cenami przeczytasz w innym artykule, ale podanie ceny pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnych telefonów i wymiany maili z osobami, których na Ciebie nie stać.

Krok 8

Powiedz dokładnie jak mają zamówić usługę u Ciebie. Jeśli nie masz systemu sprzedaży na stronie internetowej napisz konkretnie gdzie mają wysłać maila, na jaki numer zadzwonić, gdzie przyjść. Nie oczekuj, że klient sam się domyśli. 

Krok 9 

Co jeśli osoba nie jest jeszcze gotowa na zamówienie projektu? Daj mu szansę na pozostanie w kontakcie. Dobrym rozwiązaniem jest także włączenie możliwości umawiania bezpłatnej np. półgodzinnej konsultacji. Nie mylić z konsultacją projektową, podczas której doradzasz konkretnie jak urządzić wnętrze. To może być rozmowa telefoniczna, albo spotkanie na ZOOMie podczas którego osoba może osobiście zadać ewentualne pytania dotyczące pracy i usługi. Jest ogrom narzędzi, które umożliwiają zainstalowanie czegoś takiego na stronie internetowej.

Zostaw także formularz zapisu na twoją listę mailingową.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

BEZPŁATNA APLIKACJA: Zobacz jak mogę Ci pomóc i uzyskaj bezpłatny dostęp do wiedzy