Zamiast zastanawiać się jak ogarnąć pracę i skąd wziąć pieniądze na swoje wymarzone wakacje, albo nowy samochód (przecież każdy ma swoje marzenia 😉 ) powinnaś zastanowić się jak przyciągnąć klientów do swojej firmy. Najlepiej takich klientów, z którymi będzie będzie pracować się dobrze i którzy będą wstanie zapłacić tyle pieniędzy, że nie będziemy myśleć o szukaniu dodatkowego projektu.

Musisz sobie uzmysłowić, że sprowadzenie klientów do siebie wymaga następujących czynności:

Ruch

Na początku potrzebujesz ruchu na swojej stronie internetowej. Ciężko oczekiwać, aby obca osoba była jasnowidzem i aby przyśnił się jej w nocy Twój numer telefonu, na który zaraz po przebudzeniu zadzwoni, aby zlecić Ci wykonanie projektu wnętrza.

Potrzebujesz zbudować ruch na swojej stronie internetowej i tutaj tematem, którym warto się zająć jest SEO, czyli odpowiednie wypozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach bez konieczności wykupywania reklamy.

Czas

Tylko 2% osób podejmie decyzje o współpracy z Tobą po pierwszym spotkaniu się z Twoją stroną internetową. 20% osób podejmie taką decyzję w ciągu 12 miesięcy. Rozumiesz? Rok! Projektowanie wnętrz jest taką usługą, której wykonanie wymaga czasu. Ale nie tylko! Przyciągnięcie uwagi i podjęcie decyzji przez klienta także wymaga czasu. Często zaczynasz szukać klienta, gdy go brakuje i oczekujesz, że od razu zdecyduje się na pracę z Tobą. To co robisz w tej chwili przyniesie efekt za pół roku czy nawet rok, dlatego tak ważne jest nie zajmowanie się marketingiem tylko od czasu do czasu.

Relacja

Musisz “zaprzyjaźnić się” ze swoim klientem i umożliwić mu zaprzyjaźnienie się z Tobą. Ale aby móc się z nim zaprzyjaźnić musisz najpierw poznać go lepiej, zanim pojawi się na Twojej stronie internetowej. Gdzie zatem schowali się Ci wszyscy idealni klienci? No przecież tak jak Ty, tak i oni przebywają w jakiś miejscach. Szukają odpowiedzi na swojej problemy. Jednym z miejsc, na które warto zajrzeć są z pewnością grupy na Facebooku. Ale próbowałaś kiedyś sprawdzić ile jest grup na Facebooku? Nawet jeśli ograniczymy się tylko do tych “wnętrzarskich” to i tak jest ich zdecydowanie za dużo, aby można było to samodzielnie ogarnąć. Dlatego zanim zaczniesz szukać klientów na grupach i innych miejscach w Internecie, musisz zawęzić swoje pole poszukiwań. Oznacza to, że musisz pomyśleć o jakiejś specjalizacji w swoim zawodzie. Nie da się projektować każdego rodzaju wnętrz, dla każdego kto tylko szuka projektanta wnętrz. Nawet jeśli wydaje Ci się, że można bo do tej pory tak właśnie “reklamowałaś” swoje usługi, to uwierz mi, pozycja Twojej firmy jest znacznie słabsza, niż pozycja firmy która ma opracowaną strategię i specjalizację.

Ok, załóżmy, że masz specjalizację, wiesz gdzie przebywa Twój potencjalny klient, to jak zacząć z nim rozmawiać?

Po prostu napisz “Cześć wszystkim! Jestem projektantką wnętrz. Sprawdźcie moją stronę internetową www.”

NIE, NIE, NIE I jeszcze raz nie. To nie jest sposób na budowanie relacji. Pamiętaj, że klient potrzebuje czasu, na podjęcie decyzji. Ten czas powinnaś wykorzystać na nawiązanie kontaktu z klientem i możliwość poznania Cię lepiej jako osoby, która zna się na rzeczy.

Co zatem zrobić?

Pierwsze słuchaj co inni mają do powiedzenia. Nie ma nic gorszego niż rozmowa z kimś, kto nie słucha o czym mówisz. Zamiast wrzucać posty, poczytaj z jakim problemami borykają się inni. Pamiętaj, że jesteś na grupie osób, które potencjalnie szukają projektanta wnętrz. Znajdziesz na nich całe mnóstwo treści typu: Doradźcie mi jak urządzić łazienkę. Jaki kolor farby wybrać do tego czy innego pokoju. Itd Itp. I Tu jest miejsce do popisu. Ale aby dać popis musisz mieć się czym chwalić, bo na pytanie jak urządzić łazienkę, możesz podesłać post na swoim blogu jak urządzić łazienkę taką czy inną. Ktoś szuka odpowiedniego koloru? Możesz skomentować taki post udostępniając link do pina na Twoim Pintereście, który będzie podlinkowany do twojej strony internetowej. Widzisz? Bez wpisania bezpośrednio adresu swojej strony internetowej i tak docelowo przekierowałaś człowiek ana nią. A przy okazji przekierujesz także innych, którzy przeczytali Twój komentarz i których ten temat także zainteresował.

A jeśli do tego pomyślisz o odpowiednim formularzu zapisu na listę mailingową na swojej stronie, to jest duża szansa, aby przy okazji zdobyć nową osobę. 

Ogranicz ilość swoich usług

Nie próbuj zadowolić każdego oferując każdy możliwy zakres usług. Stwórz jedną usługę, na której się skupisz i którą będziesz oferować klientom.

Znacznie lepiej zorganizujesz swoją pracę, a klient łatwiej podejmie decyzję, jeśli będzie miał prosto podane na tacy co oferujesz. Pamiętaj, że Twój klient nie jest projektantem. On nie musi się znać w tych wszystkich rodzajach planów, schematów itd. Jego interesuje efekt, a nie droga do jego osiągnięcia. Nie rozpisuj 15 różnych wariantów swojej usługi w 30 różnych systemach płatności. Im coś się wydaje bardziej skomplikowane tym chętniej klient ucieknie od Ciebie.

Ciężka praca

Jeśli decydujesz się na prowadzenie swojego własnego biura projektowania wnętrz i nie masz zaplecza osób, które odciążą się z części obowiązków przygotuj się na ogrom pracy. Bez obaw, da się to zrobić samemu i nie musi być tak trudne jak to na początku się wydaje, ale bądź świadoma, że to ty odpowiadasz za to czy idzie Ci dobrze czy źle. Czy masz klientów czy nie. Nie Tusk, nie koleżanka z drugiej klasy szkoły podstawowej, którą pani bardziej lubiła niż Ciebie 😉 ani nie tych wszystkich dekoratorów psujących rynek. 

Jeśli wierzysz w siebie i potrafisz spojrzeć w swoje oblicze w lustrze i powiedzieć pod koniec dnia zrobiłam wszystko co mogłam to będzie dobrze.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

BEZPŁATNA APLIKACJA: Zobacz jak mogę Ci pomóc i uzyskaj bezpłatny dostęp do wiedzy