Gdy mówię o liście oczekujących klientów u projektanta wnętrz, reakcje są dwie:

  • Jasne, mam listę klientów na rok do przodu
  • Jaka lista?! Przecież klient szybciej przejdzie do konkurencji jeśli będę kazała mu czekać

Dzisiaj zajmiemy się tą drugą opcją i postaram się zmienić Twoje nastawienie i pomóc Ci tak zorganizować Twoje działania, aby klient chciał na tej liście pozostać.

ZMIEŃ SWOJE MYŚLENIE O LIŚCIE OCZEKUJĄCYCH

Wiem, że umieszczanie klientów na liście oczekujących może być przerażające. Od razu włącza się myślenie: co jeśli nie możemy zarezerwować więcej projektów, co jeśli ludzie nie chcą czekać… Spójrz jednak na to z innej strony. Stworzenie listy oczekujących pozwala na pełniejszą obsługę klientów, ponieważ nie będziesz przepracowana i przytłoczona dużą ilością projektów w jednym czasie. No wiesz, spać też kiedyś trzeba 😉

INFORMUJ O SWOJEJ DOSTĘPNOŚCI

Jeśli jeszcze nie zajrzałaś na artykuł o FAQ, to zrób to za chwilę. A jeśli już przeczytałaś ten artykuł to wiesz, że jestem za tym, aby informować klientów, zanim zadadzą Ci pytanie. To samo dotyczy Twoje dostępności. Stwórz na stronie internetowej kalendarz z dostępnymi terminami. Może to być po prostu lista wolnych terminów, bez żadnych specjalnych aplikacji i obrazków. Nie bój się także przypominać o swoich terminach w swoich wiadomościach marketingowych czy też w Social Mediach. Pozwoli to klientom zorientować się od razu, czy nasz harmonogram współgra z harmonogramem klienta. Nie rzadko także mobilizuje klientów, którzy jeszcze się wahają z podjęciem decyzji, którego z projektantów wybrać.

KIEDY PRZYSZEDŁ CZAS NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH?

Może to brzmieć dziwnie, ale niektórzy właściciele firm mogą nie wiedzieć, kiedy nadszedł czas, aby przejść na listę oczekujących, ponieważ nigdy nie byli w stanie odejść od swojej pracy, aby przeanalizować swoje projekty i harmonogram.

Uwielbiam planować projekty dla moich comiesięcznych klientów, aby zobaczyć, z czym realnie mogą sobie poradzić. Jeśli nie masz nikogo, kto mógłby ci w tym pomóc, polecam przejście do starej szkoły, aby to opisać.
Wydrukuj pusty szablon kalendarza i wypełnij go bieżącymi projektami oraz osią czasu dla każdego z nich. Nie zapomnij, że Twoja praca to nie tylko praca nad projektem, ale także czas na działania marketingowe i czas po pracy. Aby pracować wydajnie musisz mieć czas także na odpoczynek, dzieci, rodzinę czy swoje pasje. Nie żyje się aby pracować, a pracuje się aby żyć. Nawet jeśli Twoja praca jest Twoją pasją potrzebujesz chwili wytchnienia, aby być zachować swoją kreatywność i chęć do działania.

Później spójrz całościowo na miesiąc i sprawdź, czy jest miejsce na dodatkowe typy projektów w oparciu o godziny pracy w każdym tygodniu.
Teraz dokładnie wiesz, czy możesz podjąć się kolejnego projektu!
Jeśli zostały jakieś wolne godziny na podjęcie się nowego projektu w określonym czasie od razu umieść o tym informację w kalendarzu na stronie i daj znać o tym Twojej liście mailingowej

KOMUNIKACJA Z LISTĄ OCZEKUJĄCYCH

Wiesz już, że masz czas na podjęcie kolejnego projektu, co teraz? Nie ograniczaj się tylko do wysłania wiadomości i biernego czekania na odpowiedź.

Każdą osobę, która jest na Twojej liście potraktuj jak potencjalnego klienta, co oznacza przejdź z nim taką ścieżkę jaką zazwyczaj przechodzisz z człowiekiem, który dopiero co Cię znalazł i jest zainteresowany rozpoczęciem pracy z Tobą.

Przygotuj sekwencję maili (możesz ją ustawić w swoim programie mailingowym) z następującymi wiadomościami.:

  1. Informacja o dostępności terminów i czasem, do kiedy należy potwierdzić zlecenie. Nie zapomnij także wspomnieć co daje potwierdzenie terminu: gwarancję dostępności, stałą cenę
  2. Ankieta – bief z klientem, do wypełnienia w celu ustalenia zakresu projektu (możesz dodać do pierwszego maila, jako opcję do wypełnienia w wypadku zainteresowania)
  3. Szczegóły dotyczące procesu pracy nad projektem
  4. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (na pewno je masz, a jeśli potrzebujesz inspiracji zapraszam tutaj: https://www.readydesign.pl/dlaczego-projektant-wnetrz-potrzebuje-faq/
  5. Dodatkowe informacje, które pomogą przygotować się klientowi do współpracy
  6. Inspiracje do projektu (warto rozbudować swoje tablice na Pintereście, dzięki czemu będziesz posiadała bogatą bazę inspiracji na niemal każdy temat i nie będzie to wymagało poświęcenia za każdym razem czasu, na przygotowanie inspiracji dla każdego klienta) Na początkowym etapie to w zupełności wystarczy
  7. Po podpisaniu wstępnej umowy, prezent powitalny

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

BEZPŁATNA APLIKACJA: Zobacz jak mogę Ci pomóc i uzyskaj bezpłatny dostęp do wiedzy